Donerboom este noua shaormerie la moda din Bucuresti iar recenziile sunt foarte bune pe aplicatiile de livrat mancare. Se vede ca suntem fani shaorma cu de toate si asta este un lucru bun. Stiti ce nu e bun? Sistemul din spatele Donerboom sau poate ca angajatii, management-ul…sau cine a decis ca poate sa livreze mai mult decat poate sa produca. Asta s-a intamplat intr-o buna zi de duminica, 28 martie 2021 cand, fomist fiind, am plasat o comanda prin foodpanda si-am mai facut prostia sa si platesc cu cardul (asa e cand n-ai cash in casa si nu vrei sa iesi pana la bancomat). Comanda nu mi-a fost livrata, desi fiind la 2 blocuri distanta de locul cu pricina (una din cele 2 bucatarii) si-am asteptat aproape 2 ore. Am si sunat la ei, au spus ca au foarte multe comenzi, nu era nici un manager disponibil asa ca tipa de la callcenter mi-a spus ca nu stie cand va fi livrata. Am vorbit cu un operator foodpanda sa-mi anuleze comanda si sa-mi dea banii inapoi. (apropos de dat banii inapoi, asta e o idee pentru un articol nou – note to self)
A doua zi, m-a sunat o doamna sa-mi spuna ca ii pare rau si ca daca vreau poate sa-mi ofere vouchere cu care sa cumpar de la ei. Am refuzat si am sa va explic de ce mai jos. Problema cu astfel de afaceri este de cele mai multe ori management-ul. Ce faci cand ai mai multe comenzi decat poti produce si esti pe toate platformele de livrat mancare + livratorii tai ?
PRIORITIZEZI:
- a platit cu cardul? du-i shaorma cat poti de repede.
- plateste la livrare? – dureaza intre 1-2 ore livrarea.
- grupeaza comenzile pe zone, nu pune livratorii sa faca zig-zag prin oras.
- nu faci fata la comenzi? inchide magazinul din 2 platforme de livrare. nu mai primesti comenzi, dar nu-ti faci brand-ul sa sufere din cauza asta. dechizi cand si-a revenit flux-ul normal.
- daca nimeni de la callcenter nu are informatii privind livrarea, inseamna ca nu ai management de flota, nu stii pe unde o ard livratorii tai.
- retention – despre retention, doar contra cost dau sfaturi. nu, nu-s om de marketing, dar e atat de simplu.
Cam astea sunt parerile mele despre donerboom. De ce nu am acceptat voucherul ? Pentru ca asta e mita. Voucher-ul se ofera clientilor fideli, il folosesti cand ai promotii sau vrei sa lansezi produse noi sau sa testezi produse noi. Cum iti fidelizezi clientii ? Retention. Daca cineva de la Donerboom citeste ce am scris aici si vrea sa ia masuri, ma poate contacta prin formularul de contact.
3 thoughts on “Donerboom – n-am mancat dar nici nu mai vreau”
Buna ziua,
Asa cum am incercat sa va comunicam, cu toata transparenta si sinceritatea, situatia din data de 28 martie a fost iesita din comun pentru noi. Si nu numai pentru noi, foarte multe restaurante si platforme au fost blocate de numarul mare de comenzi venite intr-un timp foarte scurt. Cu atat mai mult pentru noi care suntem abia intrati in aceasta piata, situatia ne-a prins nepregatiti, fara o strategie pentru gestionarea ei. A fost o lectie pe care am primit-o si din care am invatat, spunem noi, foarte multe. Pierderea cea mai mare a fost, asa cum ati spus, legata de clienti. Unii dintre ei au inteles situatia, altii nu. Ambele atitudini sunt de inteles si nu incercam sa gasim scuze. Este o realitate ca nu am putut sa facem fata acelei zile si ne asumam. De altfel, acum putem face si comparatia cu weekend-ul care tocmai a trecut, in aceleasi conditii de lockdown. Am fost pregatiti si nu am mai avut problemele de livrare din weekendul anterior. Invatam, crestem si pastram calitatea serviciilor. Este tot ce putem garanta si speram sa pastram cati mai multi oameni alaturi de noi, multumiti. 🙂 Va multumim si dumneavoastra ca v-ati aplecat asupra acestui subiect, ne ajuta sa vedem cat mai multe perspective. Echipa Donerboom
In 2021 astfel de chestii n-ar trebui sa se intample. “Suntem la inceput” nu sunt scuze ce trebuie mentionate. Trebuie asumat si mers mai departe si imbunatatit.